وبلاگ

هرآنچه که باید درباره ی تفاوت تونر و تونیک بدانید

تفاوت تونر و تونیک

داشتن اطلاعات کافی از محصولات مراقبت پوستی باعث حفظ سلامت پوست شما و مانع آسیب رساندن به آن می شود ، از همین رو در ادامه ی مطلب به بررسی تفاوت تونر و تونیک از جنبه های مختلف آن می پردازیم تا به شما کمک کنیم با انتخاب درست درحفظ سلامت پوست خود کوشا باشید.

برای دانستن تفاوت تونر و تونیک لازم است ابتدا با کاربرد و ویژگی هرکدام آشنا شوید.

هرآنچه که باید درباره ی تفاوت تونر و تونیک بدانید

تونر چیست ؟

ازمحصولات مهم و ضروری در روتین پوستی تونر می باشد.

تونر پس از شستشو و پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و آخرین آلودگی ها که درمنافذ پوست باقی مانده و پاک نشده را از بین می برد از این رو بهتر است قبل از استفاده ازدیگرمحصولات مراقبت پوستی از تونر استفاده کنید تا همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید .

کاربرد تونر :

کوچک کردن منافذ پوست : تونر جوش های سر سیاه و سلول های مرده را از بین می برد و با کوچک شدن منافذ صورت ، پوستی شاداب و صاف خواهید داشت.

سفت شدن موقتی پوست : اگر دنبال یک جوان کننده ی بی نظیر هستید ، تونر گزینه ی بسیار مناسبی می باشد و به پوست شما ظاهری سفت و محکم می دهد.

مرطوب نگه داشتن پوست : تونر هایی که در ترکیبات آنها گلاب بکار رفته است به طور طبیعی به عملکرد آبرسانی پوست کمک می کنند و این موضوع تاثیر محصولات مراقبت پوستی را نیز روی پوست بیشتر می کند.

 

تفاوت تونر و تونیک

انواع تونر:

تونر های پاک کننده – تونر های متعادل کننده – تونرهای مرطوب کننده و آبرسان – تونرهای روشن کننده –  تونرهای لایه بردار.

شما می توانید از تونر دو بار در روز استفاده نمایید اما اگر پوست خشکی دارید استفاده از تونر را به یکبار در روز کاهش دهید تا پوست شما دچار حساسیت نشود.

تونیک چیست؟

اگر دنبال محصول مراقبت پوستی سبک هستید تونیک گزینه ی بسیار مناسبی است که برای بازسازی پس از پاکسازی صورت مناسب می باشد .

تونیک مایعی شبیه به آب است اما خاصیت آن از آب بیشتر است ، تونیک ها حاوی ترکیبات گیاهی و ترکیبات آبرسان هستند که باعث حفظ رطوبت پوست و تسکین آن می شوند.

کاربرد تونیک:

حفظ تعادل Ph پوست : استفاده از آب یا شسشتو با صابون ، Ph پوست را بر هم میزند اما استفاده از تونیک با متعادل کردن اسید پوست به سلامت آن کمک می کند. هم چنین استفاده از تونیک به کاهش چین و چروک پوست نیز کمک می کند.

کاهش جوش های صورت : تونیک با کمک به از بین بردن چربی  و سلول های مرده صورت باعث کاهش جوش و لک های پوستی می شود.

مرطوب نگه داشتن و آبرسانی پوست : تونیک عامل مهمی برای حفظ رطوبت پوست می باشد و ساختارش به گونه ای است که به سرعت جذب پوست می شود تا رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کند.

انواع تونیک :

تونیک های آبرسان – تونیک های تسکین دهنده – تونیک های متعادل کننده.

استفاده از تونیک تفاوت زیادی با تونر ندارد به همین علت ازاین محصول می توانید دوبار در روز بین شوینده صورت و مرطوب کننده استفاده نمایید.

-حال به سراغ اصلی ترین تفاوت تونر و تونیک می رویم :

تونر و تونیک بافت و مواد تشکیل دهنده ی متفاوتی با هم دارند اما هر دو پس ازشستشو و پاکسازی صورت استفاده می شوند.

تونرها معمولا به صورت مایع هستند که هدف اصلی شان حذف آلودگی های باقی مانده از پاک کننده های صورت است ، بیشتر تونرها حاوی مواد جوان کننده و طراوت بخش می باشند.

تونیک ها اکثرا حالت مایع دارند اما به صورت ژل یا کرم نیزمی تواند در بازار دیده شوند که این موضوع به تفاوت تونر و تونیک اشاره دارد.

تونیک ها به دلیل داشتن اثر مرطوب کنندگی فوری باعث لطافت و درخشندگی پوست می شوند.

از دیگر تفاوت تونر و تونیک این است که تونرها چربی اضافی پوست را کاهش می دهند و PH  پوست را تنظیم می کنند در حالی که تونیک ها با داشتن ترکیبات متفاوت ، رطوبت پوست را حفظ می کنند و مواد مورد نیاز آن را تامین می کنند.

افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند بیشتر از تونر استفاده می کنند اما افرادی که دارای پوست خشک هستند به دنبال تونیک های آبرسان هستند زیرا می خواهند مواد مغذی و رطوبت پوست شان  را تامین کنند.

هم چنین از دیگر تفاوتی که می توان بین تونر و تونیک نام برد این است که از تونیک می توان به عنوان سرم پوستی هم استفاده کرد چراکه دارای مواد مغذی مختلفی از جمله اسید هیالورونیک ، هیدروسول ها ، ویتامین E و.. می باشد.

نتیجه گیری:

امیرواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد و به شما در انتخاب تونر و تونیک مورد نظرتان کمک کرده و به سلامت و مراقبت پوست شما کمک بسزایی کند.

برای مشاهده محصولات ما از اینستاگرام ما دیدن نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *